Piec Prostych i Tanich Sposobów na Szybkie Zdobywanie Nowych Klientów 

Piec Prostych i Tanich Sposobów na Szybkie Zdobywanie Nowych Klientów

Wanda Loskot

Każdy wie, ze reklama to dźwignia handlu i prawie każdy biznes ją docenia. Niestety, reklama w prasie, w radio, szczególnie w telewizji jest także ogromnie kosztowna. Nie tylko w Polsce, ale i w Stanach. Oto kilka innych, sprawdzonych metod, które pomogą pomoc ci w znalezieniu nowych klientów - są one tańsze od tradycyjnej reklamy i o wiele bardziej skuteczne:

1. Tele-Marketing

Zacznij od stworzenia dobrej oferty - np. chwilowa obniżka cen, albo specjalna usługa, dodatkowy produkt za darmo, sprzedaż wiązana itp. Następnie zorganizuj listę telefonów twoich potencjalnych klientów (najlepsi to ci, którzy się już kiedyś interesowali tym, co oferujesz - są też juz firmy, które sprzedają tego rodzaju listy). Przygotuj na piśmie, słowo w słowo, co powiesz, kiedy ktoś odbierze twój telefon. Jeśli jesteś w biznesie wichajstrów, to będzie wyglądać mniej więcej tak:

"Czy to pani Kowalska? Dzień dobry, mówi Malinowski z Wytworni Wichajstrów - wiem, że jest Pani zajęta, zabiorę tylko krotka chwile.... (Zrób pauzę, jeśli Kowalska jest naprawdę bardzo zajęta i nie chce z Toba rozmawiać, zapytaj, kiedy możesz zadzwonić i zostaw ja w spokoju).

Z naszych notatek wynika, że była pani kiedyś zainteresowana naszymi wichajstrami.... (Zrób krotka pauzę - czy Kowalska powie "tak" czy "nie", nie ma znaczenia)

... Chciałem tylko dać Pani znać, że w tym tygodniu mamy specjalna 30-procentowa zniżkę na wszystkie wichajstry w katalogu..."

Pamiętaj jednak: informuj - nie zachwalaj, nie zachęcaj, nie "sprzedawaj". Mowa krótka, do filutka.
2. Przez referencje

Zapytaj każdego klienta, który kiedykolwiek zakupił twój produkt lub usługę o nazwiska i adresy/numery telefonów znajomych, którzy także byliby zainteresowani tym, co sprzedajesz. Zaoferuj im nagrodę za każdą transakcje, którą uda ci się sfinalizować w wyniku ich pomocy - np. drobny upominek albo 10% ceny w gotówce. Jest to o wiele tańszy sposób zdobywania klienta niż tradycyjna reklama -- klienci, których zdobędziesz w ten sposób są także o wiele lepszymi klientami niż z reklamy, ponieważ mają juz predyspozycje do tego by cię obdarzyć referencjami.

3. Napisz mini-poradnik

Nie chodzi tu o żadną wielką publikację, ale o krótkie streszczenie w punktach - podobne do tego, co czytasz w tej chwili. Na przykład, jeśli jesteś w biznesie czyszczenia dywanów napisz "10 prostych sposobów na wywabianie plam z dywanów" i zaoferuj te publikacje w ogłoszeniach za darmo. Ci, którzy ją zamówią, to ludzie, którzy będa bardziej zainteresowani czyszczeniem dywanów - i twoimi usługami - niż inni i warto będzie im te usługi konsekwentnie oferować. Wielu z nich na pewno skorzysta, jeśli nie natychmiast, to na pewno w przyszłości.

4. Wykorzystaj prasę

Wyślij informacje o swoim poradniku do wszystkich możliwych gazet - wiele z nich, hoć na pewno nie wszystkie, zechcą opublikować informacje, gdzie ich czytelnicy mogą ten poradnik dostać, szczególnie, jeśli zaoferujesz go za darmo. A zaoferujesz go za darmo, po przysłaniu do ciebie adresu, telefonu i koperty zaopatrzonej znaczkami (jak masz czyjś adres i numer telefonu to możesz im później zaoferować swój produkt albo usługę, prawda?).

5. Ulotki

Dobra ulotka może przynieść fenomenalne rezultaty. Ale dobra - mam na myśli skuteczna - ulotka to nie taka, która mówi o twojej firmie, ale taka, która oferuje cos wartościowego. Dobra ulotka to niekoniecznie ładnie zaprojektowana przez artystę i wydrukowana w trzystu kolorach. Nie, nie, nie. Skuteczna ulotka, to oferta, która jest zaadresowana do szczególnej grupy ludzi - np. "UWAGA Mieszkańcy Zalesia - Zniżka na Bzdety! Tylko w tym tygodniu, tylko dla mieszkańców Zalesia"
Oczywiście przygotowanie tych metod marketingu będzie cię trochę kosztować czasu na przemyślenie tego wszystkiego i trochę pieniędzy. No cóż, w biznes trzeba stale inwestować.

Wanda Loskot jest cenionym w USA doradcą do spraw rozwoju biznesu. Odwiedź jej polską witrynę SukcesTwojejFirmy gdzie znajdziesz wiele podobnych artykulow i nawet bezplatny Kurs Planowania!

 

Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach sektorowego programu operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich.