A jednak Internauci czytają 

A jednak Internauci czytają!

Piotr Majewski, 10-04-2007

 W napisanym w 2003 rokuartykule Dlaczego ta oferta jest taka dłuuuuga? (http://tinyurl.com/37x4pu) przekonywałem dlaczego moje oferty są zawsze bardzo długie i jaki ma to wpływ na sprzedaż. W 2006 roku w artykule Lanie wody - warto czy nie? (http://tinyurl.com/ytgyyl opisałem badanie marketingowe przeprowadzone na cneb.pl, które potwierdziło tezę, że długie oferty lepiej działają. Niemniej jednak nadal część osób próbuje mnie przekonać, że ludzie nie mają czasu czytać online i długie oferty są gorsze od krótkich. A jednak to ja mam rację 28 marca 2007 Poynter, instytut znany wielu e-biznesmenom dzięki badaniu Eyetrack III (www.poynterextra.org/eyetrack2004/main.htm), opublikował najważniejsze wnioski z najnowszego badania EyeTrack07.

 Oto najważniejsze wnioski dla nas: Internauci średnio czytają 77% tego, co zaczną czytać! 2/3 Internautów czyta w całości to, co zaczną czytać. Około połowa Internautów to czytelnicy metodyczni, druga połowa to czytelnicy skanujący. Źródło: www.poynter.org/resource/120458/Eyetrack07ASNE.pdf

 Internauci czytają więcej niż czytelnicy dzienników i brukowców. To koronny dowód na to, że długie oferty mają rację bytu... nie mówiąc już o serwisach przepełnionych kontentem. Warto jednak zwrócić uwagę na fakt, że w internecie jest więcej czytelników skanujących (aż 50%). Czytelnik skanujący nie czyta słowo po słowie całości materiału, ale leci po tekście i wczytuje się tylko w ciekawsze wg niego kawałki. Z tego względu bardzo ważne jest, aby oferty były ... czytaj dalej

Autor: Piotr Majewski. Specjalizuje się w e-biznesie i marketingu internetowym od 1998 roku. Jest redaktorem CzasNaE-Biznes. Pod takim samym tytułem została wydana jego książka o e-biznesie. Zaprojektował od strony merytorycznej największy program szkoleniowy z zakresu e-biznesu w Polsce - FIRMA XXI WIEKU - z którego skorzystało 1900 osób. Należą do niego również system mailingowy impleBOT.pl, oraz platformy sprzedające szkolenia e-learningowe (Ekademia.pl) i szablony stron www (WebHandel.pl).

Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach sektorowego programu operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich.